Az autista gyermeket nevelő szülők számára az egyik legnehezebb döntés gyermekük oktatása során a megfelelő iskola kiválasztása. A témában megjelent A. Croydon, A. Remington, L. Kenny és L. Pellicano Satellita Classes: A promising model for educating children and young people on the autism spectrum. A kiadvány az NFSZK Nonprofit Kft. Montázs projektjének keretében működő Autizmus munkacsoport fordításának köszönhetően már magyar nyelven is elérhető. A könyvben bemutatott Phoenix-modell gyakorlati segítséget nyújt az autista gyermekek és fiatalok többségi iskolai oktatásba való könnyebb beilleszkedéséhez. Több intézmény csatlakozott befogadó iskolaként a szatellit elnevezésű együttműködési programba, mely azért jött létre, hogy segítse a hátrányos helyzetű növendékeket és szűkítse a köztük és kortársaik közötti szakadékot. A program célja, hogy a tanulók legalább az iskolai hét egy részében a többségi osztályban tanuljanak, vagy később akár egy többségi iskolába járhassanak. A diákokat a fogadó iskolákban erre kialakított osztályokban tanítják („szatellit osztályok”), és a gyermekek és fiatalok átvezetésében jártas gyógypedagógiai tanárok és asszisztensek foglalkoznak velük.
Ez a beszámoló a Phoenix Általános és Középiskola, a Marner Általános Iskola, a Bow Középiskola és a Tower Hamlets Tankerület megbízásából készült annak érdekében, hogy értékelje a szatellit osztály modellszerű megvalósíthatóságát az autizmussal élő gyermekek és fiatalok oktatásában.
Tématerület
Autizmus spektrum zavar
Szerzők
A. Croydon, A. Remington, L. Kenny és L. Pellicano
Kiadó
Nemzeti Fogyatékosságügyi- és Szociálpolitikai Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Kiadás éve
2020
Oldalszám
33 oldal
Kiadvány státusza az NFSZK könyvtárában
Letölthető
Ez a kiadvány a MONTÁZS projekt – EFOP 1.9.2 – Autizmus munkacsoport projekt keretében készült.