Autizmus-specifikus nevelés és oktatás támogatása 2020

Autizmus-specifikus nevelés és oktatás támogatása 2020

(AUTMENTOR2020)

 NYERTES LISTA

hirdetés dátuma: 2020.11.19.

 Az Emberi Erőforrások Minisztériuma felkérésére a Nemzeti Fogyatékosságügyi- és Szociálpolitikai Központ Közhasznú Nonprofit Kft. által meghirdetett „Autizmus-specifikus nevelés és oktatás támogatása 2020” (AUTMENTOR2020) című pályázati programra beérkezett pályázatok bírálata a Pályázati Felhívás és Útmutatóban foglaltak szerint megtörtént.

A pályázatok támogatására rendelkezésre álló keretösszeg 15 000 000 Ft, amely vissza nem térítendő pénzbeli támogatásként, előfinanszírozás keretében, utólagos elszámolási kötelezettséggel kerül felhasználásra.

2020. szeptember 30. beadási határidővel 25 pályázat érkezett Társaságunkhoz 26 757 406 Ft támogatási igénnyel. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára az Értékelő Bizottság javaslata alapján az alábbi pályázatokat támogatja:

Kód

Pályázó neve

Pályázatban érintett intézmény

Régió

Támogatási összeg

AUTMENTOR2020-257

Széchenyi István Katolikus Általános Iskola

Széchenyi István Katolikus Általános Iskola

Észak-Magyarország

755 950 Ft

AUTMENTOR2020-288

Wesley Kincsei Általános Iskola és Gimnázium

Wesley Kincsei Általános Iskola és Gimnázium

Közép-Magyarország

755 950 Ft

AUTMENTOR2020-247

Leányvári Cseresznyefa Óvoda

Leányvári Cseresznyefa Óvoda

Közép-Dunántúl

732 800 Ft

AUTMENTOR2020-274

Barossi Palánták Óvodai Intézményt Segítő Alapítvány

XXII. kerületi Egyesített Óvoda Csemetekert Tagóvoda

Közép-Magyarország

709 900 Ft

AUTMENTOR2020-290

Gyermeksziget Montessori Óvoda

Gyermeksziget Montessori Óvoda

Közép-Magyarország

709 900 Ft

AUTMENTOR2020-268

Gyermekház Iskola

Gyermekház Iskola

Közép-Magyarország

664 100 Ft

AUTMENTOR2020-279

"Iskolánk Sportjáért" Alapítvány

Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola

Dél-Dunántúl

664 100 Ft

AUTMENTOR2020-270

Szombathelyi Váci Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Szombathelyi Váci Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Nyugat-Dunántúl

641 100 Ft

AUTMENTOR2020-261

Rákospalotai Meixner Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Rákospalotai Meixner Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Közép-Magyarország

618 300 Ft

AUTMENTOR2020-278

Nagykanizsai Tankerületi Központ Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Nyugat-Dunántúl

618 300 Ft

AUTMENTOR2020-284

Szekszárdi Garay János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Szekszárdi Garay János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Dél-Dunántúl

618 300 Ft

AUTMENTOR2020-263

Pécsi Bártfa Utcai Általános Iskola

Pécsi Bártfa Utcai Általános Iskola

Dél-Dunántúl

595 400 Ft

AUTMENTOR2020-289

Gyáli Tátika Óvoda

Gyáli Tátika Óvoda

Közép-Magyarország

572 500 Ft

AUTMENTOR2020-266

Dunaújvárosi Tankerületi Központ - Dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola

Dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola

Közép-Dunántúl

549 600 Ft

AUTMENTOR2020-269

Hajdúböszörményi Tankerületi Központ

Középkerti Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Iskola

Észak-Alföld

 

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-271

Hajdúböszörményi Tankerületi Központ

Hajdúböszörményi Bethlen Gábor Általános Iskola

Észak-Alföld

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-273

Sashalmi Manoda Óvoda

Sashalmi Manoda Óvoda

Közép-Magyarország

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-287

Életfa Nagylengyeli Óvoda-Bölcsőde

Életfa Nagylengyeli Óvoda-Bölcsőde

Nyugat-Dunántúl

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-232

Aparhanti Felhőcske Óvoda

Aparhanti Felhőcske Óvoda

Dél-Dunántúl

 

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-280

Halasi Waldorf Egyesület

Borostyán Waldorf Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Dél-Alföld

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-262

Budapest, XVI. kerületi Gyerekkuckó Óvoda

Budapest, XVI. kerületi Gyerekkuckó Óvoda

Közép-Magyarország

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-272

Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola

Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola

Észak-Alföld

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-264

Nyírpazonyi Aranyalma Óvoda

Nyírpazonyi Aranyalma Óvoda

Észak-Alföld

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-276

Észak-Budapesti Tankerületi Központ Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium

Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium

Közép-Magyarország

 

 

 

526 700 Ft

AUTMENTOR2020-285

Észak-Budapesti Tankerületi Központ Lázár Ervin Általános Iskola

Lázár Ervin Általános Iskola

Közép-Magyarország

526 700 Ft  

 

 

 

Összesen:

15 000 000 Ft

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pályázati Felhívás

 Az Emberi Erőforrások Minisztériuma felkérésére a Nemzeti Fogyatékosságügyi- és Szociálpolitikai Központ Közhasznú Nonprofit Kft. pályázatot hirdet

 „Autizmus-specifikus nevelés és oktatás támogatása 2020(AUTMENTOR2020) címmel

A pályázat meghirdetésének napja: 2020.08.26.

A pályázat hivatkozási száma

AUTMENTOR2020

A pályázat kiírója

Nemzeti Fogyatékosságügyi- és Szociálpolitikai Központ Közhasznú Nonprofit Kft.

A pályázat célja

A pályázati program célja a minőségi autizmus-specifikus nevelés, oktatás feltételeinek megteremtése az autizmus spektrum zavarral küzdő gyermek(ek)et integráltan nevelő, nevelő-oktató köznevelési intézményekben. A pályázat célja mentorálási folyamat segítségével valósul meg, amely az autizmus spektrum zavar terén jártas, gyakorlott, nagy szakmai tapasztalattal és autizmus-specifikus tudással rendelkező külső szakember (mentor) bekapcsolódásával történik az autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekeket, tanulókat integráltan ellátó nevelési-oktatási intézményekben.

Közvetlen cél, hogy a pályázati program során szerzett autizmus-specifikus ismeretek segítsék a mentoráltat mindennapi munkájának minél szakszerűbb, magasabb szintű elvégzésében, ezáltal az autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók megkapják a képességeikhez illő specifikus bánásmódot.

Közvetett cél, hogy a mentoráltak által megszerzett autizmus-specifikus elméleti tudás és a gyakorlatban kipróbált módszerek, eszközök alkalmazásának tapasztalatai segítsék a támogatásban érintett intézményt a mindennapi nehézségek leküzdésében, az autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók hatékony és eredményes integrálásában, valamint a fejlődés folyamatosságában.

A pályázati program célcsoportja:

Közvetlen célcsoport: a programot megvalósító mentoráltak.

Közvetett célcsoport: a mentoráltakon keresztül a pályázatban érintett köznevelési intézményekben integráltan ellátott autista gyermekek, pedagógusaik, illetve a pályázatban érintett köznevelési intézmények.

 A pályázók köre

Vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek azon magyarországi székhelyű civil szervezetek és köznevelési intézmények, melyek megfelelnek az alábbi feltételeknek:

  • alapítványok és egyesületek, amelyek autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók integrált nevelését, nevelését-oktatását végző köznevelési intézmények támogatására jöttek létre, és létesítő okiratukban szerepel azon pályázatban érintett köznevelési intézmény támogatása, mely a 2020/2021-es nevelési évben, tanévben integrált formában végzi autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók nevelését, nevelését-oktatását;
  • köznevelési intézmények, melyek a 2020/2021-es nevelési évben, tanévben integrált formában végzik autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók nevelését, nevelését-oktatását, és létesítő okiratukban szerepel az autista gyermekek, tanulók integrált nevelését, nevelését-oktatását.

Támogatható programok, támogatás mértéke

Pályázati programhoz kapcsolódó kötelező tevékenységek:

  • legalább egy mentor részvétele a pályázat megvalósításában,
  • legalább egy mentorált részvétele a pályázat megvalósításában,
  • mentorálás,
  • szakmai program összeállítása a pályázáskor a megvalósítani kívánt legfontosabb célkitűzéssekkel, mérföldkövekkel,
  • nyertes pályázat esetén részletes szakmai terv kidolgozása és megvalósítása a mentor és mentorált együttműködésében,
  • a pályázatban érintett autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekekkel, tanulókkal folytatott autizmus-specifikus fejlesztő tevékenység megvalósítása a mentorált által, a mentor támogatásával,
  • a Pályázati Felhívás és Útmutató 5.2. pontjában előírt autizmus-specifikus képzettség megszerzése minimum egy a pályázatban érintett intézményben dolgozó személy által.

Szakmai program

A pályázat benyújtásakor szakmai program bemutatása szükséges. Ebben a pályázó felvázolja a támogatás indokoltságát, illetve azt, hogy nyertes pályázat esetén melyek azok a legfontosabb célkitűzések és elérni kívánt mérföldkövek, indikátorok, melyeket a pályázati támogatásból megvalósítani kíván a pályázatban érintett intézményben. A szakmai programban kijelölt célkitűzések és megvalósítani kívánt mérföldkövek a bevont autista gyermekek, tanulók fejlődését, a pályázatban érintett köznevelési intézmény és az intézményben az autista gyermekekkel, tanulókkal dolgozók munkájának megsegítését célozzák. E célkitűzések összhangban vannak a pályázati program Pályázati Felhívás és Útmutató 4. pontjában leírt céljaival.

Szakmai program kötelező elemei:

  • minimum egy fő külső autizmus szakértő, mentor részvétele a programban,
  • minimum egy fő az érintett intézményben dolgozó mentorált részvétele a programban,
  • minimum egy fő pályázatba bevont, integráltan ellátott autista gyermek, tanuló részvétele a programban,
  • minimum egy fő az érintett intézményben dolgozó személy (aki számára indokolt és munkája során hasznosítható) részvétele egy minimum 30 órás, engedélyezett autizmus-specifikus tanfolyamon, képzésen,
  • a célkitűzések elérése mentorálási folyamaton keresztül.

A szakmai program összeállítása, majd ennek alapján, nyertes pályázat esetén - a támogatási szerződés megkötését követő 30 napon belül – a részletes szakmai terv mentor és mentorált együttműködésében történő kidolgozása és benyújtása a pályázat kötelező része. Fontos, hogy a részletes szakmai tervben bemutatott tevékenységek a pályázat megvalósítási időszakában minimum 6 hónapon keresztül tartsanak, és a kötelező minimum kontakt óraszámok teljesüljenek! Nyertes pályázat esetén a pályázati program során megvalósuló tevékenységeket folyamatosan vezetni kell és a megvalósítási időszak végén a szakmai beszámoló részeként be kell nyújtani.

Pályázati programhoz kapcsolódó egyéb, választható tevékenységek:

  • autizmus-specifikus tanfolyam, képzés,
  • beszerzések (berendezés, eszköz, szakirodalom),
  • disszemináció,
  • hospitálás más, autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekeket ellátó köznevelési intézményben, autizmus spektrum zavarral foglalkozó szervezetnél,
  • autizmus témájú szakmai workshopon, konferencián, tréningen való részvétel,
  • autizmus témájú szülőcsoport indítása,
  • autizmus témájú vezetői, nevelőtestületi érzékenyítés mentor, mentorált vagy más külső szakember által,
  • autizmus témájú egyéb tevékenység: autizmus spektrum zavarral kapcsolatos, pályázati programban indokolt, releváns érvekkel alátámasztott szakmai, illetve pénzügyi tevékenység.

A program forrása

A pályázatok támogatására rendelkezésre álló keretösszeg: 15 000 000 Ft, amelyet az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az NFSZK között létrejövő együttműködési megállapodás biztosít. Forrás megnevezése: Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény 1. sz. melléklete XX. EMMI fejezet 20/4/4 Köznevelés speciális feladatainak támogatása.

Önrész vállalása nem feltétel.

  • Támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás
  • Egy pályázó által minimálisan igényelhető és elnyerhető támogatási összeg: 500 000 Ft
  • Egy pályázó által maximálisan igényelhető és elnyerhető támogatási összeg: 1 200 000 Ft
  • Támogatás intenzitása: 100,00%
  • Saját forrást nem szükséges biztosítani.

A támogatott tevékenység megvalósítási időszaka

  1. október 1-től 2021. június 30-ig.

A pályázat benyújtásával kapcsolatos információk

Jelen pályázatot az NFSZK pályázatkezelő felületén, a HAPI-n keresztül lehet benyújtani.

A pályázatkezelő felület elérhetősége: hapi.nfszk.hu

FONTOS! A pályázat benyújtáshoz először regisztrálni kell a HAPI felületén és a regisztrációs nyilatkozatnak postai úton be kell érkeznie az NFSZK-hoz, legkésőbb a pályázat benyújtási határidejének napjáig! Érvényes regisztrációs nyilatkozat hiányában a - a beadási határidő lejárta utána – a beadott pályázat elutasításra kerül!

A pályázókkal való kapcsolattartás a pályáztatási eljárás során a HAPI saját levelező rendszerén keresztül történik. A regisztrált felhasználók a rendszer által generált leveleket a regisztrációkor megadott email címre is megkapják!

A HAPI használatával kapcsolatos fogalmakról, menüpontokról és használatáról részletesen a hapi.nfszk.hu főoldalon található Felhasználói Kézikönyvben olvashat. Kérjük, figyelmesen olvassa el a tájékoztatót a rendszer használata előtt!

Regisztrációs nyilatkozat

A nyilatkozatot a HAPI rendszerén keresztül kell kinyomtatni az aktiválás után. A véglegesítéskor egy pdf kiterjesztésű dokumentum jön létre, melyet kinyomtatva és cégszerűen aláírva, postai úton kell eljuttatni az NFSZK-hoz (Nemzeti Fogyatékosságügyi- és Szociálpolitikai Központ Közhasznú Nonprofit Kft., 1138 Budapest, Váci út 191.), a tárgyévben elsőként beadott pályázat véglegesítését megelőzően!

A regisztrációs nyilatkozatot adott évben csak egyszer kell benyújtani!

FONTOS! Adatváltozás esetén azonban újból be kell nyújtani a regisztrációs nyilatkozatot, ez a megvalósítási időszakra is vonatkozik! A regisztrációs nyilatkozat módosítását kizárólag emailen vagy a belső levelező rendszeren keresztül jelezve lehet elindítani!

A regisztrációs nyilatkozat jobb felső sarkában található egy azonosító szám (pl. 250/1/2020REGNY-1). Adatmódosítás esetén az utolsó számjegy eggyel nő, ez mutatja a végrehajtott adatmódosítások számát. Adatmódosítást a regisztrációs nyilatkozat módosításával lehet kezdeményezni, amely az újbóli postázással és befogadással válik érvényessé!

A pályázatot lehet véglegesíteni a regisztrációs nyilatkozat elküldése előtt is!

FONTOS! Amennyiben határidőben nem érkezik meg a regisztrációs nyilatkozat, akkor a már véglegesített pályázat formai kizárt lesz!

Az alábbi lehetőségek közül választhat a fenti tények alapján:

  • Nem regisztrált még a HAPI rendszerben:

Ebben az esetben el kell végeznie a HAPI-ban a regisztrációt, majd kitölteni a szervezet saját adatait, az adatok véglegesítése után pedig kinyomtatni a regisztrációs nyilatkozatot és eljuttatni az NFSZK címére. A pályázat benyújtását elkezdheti és párhuzamosan is végezheti.

  • Regisztrált már a rendszerben és érvényes regisztrációs nyilatkozattal rendelkezik erre az évadra vonatkozóan:

Ebben az esetben nincs más teendője, mint a pályázatot benyújtania. Amennyiben az utolsó pályázat benyújtása óta az adataiban változás történt, úgy módosítani kell a HAPI-ban a saját adatait és újból be kell nyújtani a regisztrációs nyilatkozatot. Kérjük, hogy a pályázat benyújtása előtt egyeztesse a HAPI-ban lévő adatokat a hatályos szervezeti adatokkal!

Pályázat benyújtása

 A pályázatot kizárólag a HAPI-n keresztül lehet benyújtani!

A pályázat benyújtását a HAPI Pályázatkezelő Rendszer Felhasználói Kézikönyvében, illetve a Pályázati Felhívás és Útmutatóban leírtak szerint kell elvégezni!

Benyújtási határidő: 2020. szeptember 30.

FONTOS! Határidőben benyújtott pályázatnak az minősül, amely a HAPI rendszerében a benyújtási határidő napján 23 óra 59 percig véglegesítésre került. Ezt követően már nem lehet véglegesíteni és benyújtani a pályázatot.

Pályázati díj

A pályázati díj befizetése és az arról szóló igazolás felcsatolása a HAPI rendszerbe legkésőbb a pályázati benyújtási határidő napjáig meg kell, hogy történjen!

A pályázati díj a megpályázott összeg függvényében a következő:

Igényelt összeg

Fizetendő pályázati díj

1 000 000 Ft-ig

5 000 Ft

1 000 001 ­- 2 000 000 Ft

10 000 Ft

Kizárólag átutalással befizetett összeget áll módunkban elfogadni (Nemzeti Fogyatékosságügyi- és Szociálpolitikai Központ Közhasznú Nonprofit Kft.; számlaszám: 10032000-00322472-00000017). Kérjük, a közlemény rovatba írják be a pályázat kódszámát (AUTMENTOR2020) és a pályázó nevét!

Az átutalásról szóló bizonylatot kérjük felcsatolni a pályázati űrlap megfelelő menüpontjához!

További információ

NFSZK Nonprofit Kft.

Hazai Támogatások Programirodája

E-mail: autmentor2020@nfszk.hu

A pályázattal kapcsolatos kérdéseket kizárólag e-mailben áll módunkban elfogadni. Hivatalos válasznak az e-mailen keresztül adott válaszok minősülnek.

A lényeges, információtartalommal bíró kérdések, illetve a rájuk adott válaszok a beérkezéstől számított 5 munkanapon belül a www.nfszk.hu honlapon jelennek meg a Gyakran Ismételt Kérdések között.

Sikeres pályázást kívánunk!

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) - AUTMENTOR2020

  • A tárgyban megnevezett pályázattal kapcsolatban kérdezem, hogy állami fenntartású intézmények esetében, melyek tankerületi központokhoz tartoznak, a tankerületi központ regisztrál-e és nyújtja be a pályázatot, vagy az intézmény? Mivel több intézmény is jogosult egy tankerületen belül pályázni.

Az állami fenntartású tankerületi központok esetében a köznevelési intézmény a pályázó, így regisztrálnia is az intézménynek szükséges. Azaz ha több ugyanazon tankerületi központ fenntartása alá tartozó köznevelési intézmény (óvoda, iskola) megfelel a Pályázati Felhívás és Útmutatóban foglalt jogosultsági kritériumoknak, akkor annyi regisztráció szükséges, ahány intézmény szeretne pályázni.

  • EGYMI-ben dolgozó gyógypedagógus vagyok. Úgy tudom, ránk - mivel szegregáltan oktatunk - nem vonatkozik a pályázat. Vannak viszont utazó gyógypedagógus kollégáink, akik integrációban tanuló autizmussal élő diákokat látnak el, s akiknek mentorálására, eszközbeszerzésre, tanfolyamok finanszírozására jó lehetőséget nyújtana az AUTMENTOR2020. Érdemes-e pályáznunk, vagy kifejezetten az autista tanulókat oktató intézményeket támogatja a program?

A Pályázati Felhívás és Útmutató szerint „A pályázati program célja a minőségi autizmus-specifikus nevelés, oktatás feltételeinek megteremtése az autizmus spektrum zavarral küzdő gyermek(ek)et integráltan nevelő, nevelő-oktató köznevelési intézményekben. A pályázat célja mentorálási folyamat segítségével valósul meg”. Azaz az autista gyermekek, tanulók integrált ellátást végző köznevelési intézmények, ott dolgozó, autista gyermekekkel kapcsolatban álló munkatársak, illetve autista gyerekek támogatására szolgál a pályázat.

Akik jogosultak pályázni, a következők:

Pályázók köre:

Vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek azon magyarországi székhelyű civil szervezetek és köznevelési intézmények, melyek megfelelnek az alábbi feltételeknek:

alapítványok és egyesületek, amelyek autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók integrált nevelését, nevelését-oktatását végző köznevelési intézmények támogatására jöttek létre, és létesítő okiratukban szerepel azon pályázatban érintett köznevelési intézmény támogatása, mely a 2020/2021-es nevelési évben, tanévben integrált formában végzi autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók nevelését, nevelését-oktatását;

köznevelési intézmények, melyek a 2020/2021-es nevelési évben, tanévben integrált formában végzik autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók nevelését, nevelését-oktatását, és létesítő okiratukban szerepel az autista gyermekek, tanulók integrált nevelését, nevelését-oktatását.

  • Amennyiben az önkormányzat a fenntartója az óvodának (amely a pályázat megvalósulási helyszíne lenne),az önkormányzat, mint fenntartó vagy az intézmény vezetője nyújtsa be a pályázatot? Ugyanez a kérdés a pályázat dokumentumaiként benyújtandó nyilatkozatok aláírója vonatkozásában?

A pályázó ebben az esetben az adott köznevelési intézmény, nem a fenntartó. (A fenntartó alá több olyan intézmény is tartozhat, amely megfelel a Pályázati Felhívás és Útmutató jogosultsági kritériumainak.) A pályázatban aláíró és nyertes pályázat esetén majd a támogatott szervezet részéről támogatási szerződést aláíró személy kizárólag a pályázó szervezet (jelen esetben köznevelési intézmény) törvényes, aláírásra jogosult képviselője lehet. Amennyiben a fenntartó képviselőjén kívül a pályázó köznevelési intézmény (jelen esetben óvoda) vezetőjének is van hivatalos képviseleti joga az érintett köznevelési intézménnyel kapcsolatban, van aláírási jogosultsága, úgy ő az aláírára jogosult személy.

  • Az óvodánk alapító okiratában csak sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelése-oktatása szerepel. Beadható a pályázat így? Ha nem, akkor benyújtható e úgy a pályázat úgy, hogy nyertes pályázat esetén a szerződéskötésig vállaljuk az alapító okirat módosítását, a benyújtott dokumentumok mellékleteként pedig csatoljuk a módosításról szóló testületi döntést?

A pályázni jogosultak körét a Pályázati Felhívás és Útmutató határozza meg. Ezeknek a feltételeknek kell megfelelnie a pályázóknak, ezeket a feltételeket vizsgálják munkatársaink a jogosultsági ellenőrzés során. A pályázatok elbírálása három fázisban történik, melyek közül az első a jogosultsági ellenőrzés (az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet (Ávr.) 70. §. (1) pontja alapján). Itt a 2. szempont, hogy a pályázó a pályázati kiírásban meghatározott lehetséges támogatást igénylői körbe tartozik-e. Ha nem, a pályázat elutasítva.

Pályázók köre:

Vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek azon magyarországi székhelyű civil szervezetek és köznevelési intézmények, melyek megfelelnek az alábbi feltételeknek:

alapítványok és egyesületek, amelyek autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók integrált nevelését, nevelését-oktatását végző köznevelési intézmények támogatására jöttek létre, és létesítő okiratukban szerepel azon pályázatban érintett köznevelési intézmény támogatása, mely a 2020/2021-es nevelési évben, tanévben integrált formában végzi autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók nevelését, nevelését-oktatását;

köznevelési intézmények, melyek a 2020/2021-es nevelési évben, tanévben integrált formában végzik autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekek, tanulók nevelését, nevelését-oktatását, és létesítő okiratukban szerepel az autista gyermekek, tanulók integrált nevelése, nevelése-oktatása.

  • 30 órás képzés/tanfolyam elvégzésére megjelölt személy lehet azonos a mentorált személyével?

Igen, elvégezheti a mentorált, illetve több, a pályázatban érintett intézményben az autista gyermekekkel foglalkozó személy is elvégezhet autizmus-specifikus képzést a pályázat terhére, amennyiben az számukra indokolt. A mentorálttal szembeni kötelező elvárásokat a Pályázati Felhívás és Útmutató írja elő. A kötelező minimum egy fő az érintett intézményben dolgozó személy (aki számára indokolt és munkája során hasznosítható) részvétele egy minimum 30 órás, engedélyezett autizmus-specifikus tanfolyamon, képzésen. A Pályázati Felhívás és Útmutató Kiegészítés című dokumentum további támpontokat ad a mentorált és mentor tevékenységére, szakmai és pénzügyi kapcsolattartó személyére, nyertes pályázat esetén a részletes szakmai terv összeállítására vonatkozóan is. Kérjük, szíveskedjenek figyelembe venni e két dokumentumban foglaltakat!

  • Iskola/óvoda esetében a mentorált az osztályfőnök/csoportvezető lehet, vagy más pedagógus is?

A mentorált személyére vonatkozó elvárásokat a Pályázati Felhívás és Útmutató részletezi az 5-6. oldalon. „Mentorált a munkája során az autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekekkel, tanulókkal közvetlen, napi kapcsolatban álló, az érintett intézményben dolgozó személy lehet.” Azaz lehet más pedagógus is mentorált, amennyiben a Pályázati Felhívás és Útmutatóban meghatározott feltételeknek eleget tesz, illetve több személy is lehet mentorált a pályázatban. Az egy fő kijelölése a minimum elvárás.

  • A pályázatba bevont gyermek(ek) esetében mik azok a diagnózis kódok, melyek lehető teszik a gyermek bevonását? Az óvodánkban érintett gyermek jelenleg BNO kód szerint az autizmus egyik alkategóriája diagnózissal  - egyéb pervazív zavar - rendelkezik, diagnózisának felülvizsgálata 2021 év elején esedékes. Jelenleg a pedagógiai szakszolgálat által autizmus specifikus fejlesztés került részére elrendelésre.

A Pályázati Felhívás és Útmutató Kiegészítés dokumentum az „1. Általános tudnivalók” pont alatt részletezi, melyek azok a BNO kódok, melyeket a pályázatban autizmus spektrum zavarok körében sorolunk. Ez alapján:

Autizmus spektrum zavar:

„Hazánkban a BNO-10. (Betegségek Nemzetközi Osztályozása) a diagnózis alapja. … A diagnosztikus rendszerben az autizmus spektrumába tartozó állapotok a pervazív (átható) fejlődési zavarok körébe tartoznak, ami azt jelenti, hogy a zavar a fejlődés minden aspektusát érinti. Az autizmus spektrumzavar fogalmába több, eltérő diagnózis tartozik: a gyermekkori autizmust, az Asperger szindrómát, az atípusos autizmust, a nem meghatározott pervazív fejlődési zavart és az egyéb pervazív (átható) fejlődési zavart egyaránt ide sorolják.”

(Őszi Tamásné: Ajánlások az autizmus-specifikus alapszolgáltatások kialakításához a köznevelésben, Budapest, 2016)

A WHO Betegségek Nemzetközi Osztályozása szerint az autizmus az F00-F99 – Mentális és viselkedészavarok főcsoportban az F84 – Pervazív fejlődési zavarok kategória alatt található.

BNO F 84.0 Gyermekkori autizmus (autismus infantilis),

BNO F 84.1 Atípusos autizmus,

BNO F 84.5 Asperger szindróma,

BNO F 84.8 Egyéb pervazív (átható) fejlődési zavar,

BNO F 84.9 Nem meghatározott pervazív (átható) fejlődési zavar.

  • A felhívás 6. oldalán az szerepel, hogy a mentorral való kontakt óra hospitálás útján a pályázattal érintett intézményben valósulhat meg. A 10. oldalon az egyéb választható tevékenységek körében a hospitálás más intézményben is megvalósulhat. Jól értjük, hogy a kötelezően előírt mentorált óraszám keretében megvalósuló hospitálás csak a pályázattal érintett intézményben valósulhat meg és csak a 20 órán felüli hospitálás valósulhat meg más intézményben?

A kontakt órákra vonatkozó kötelező elvárásokat szintén a Pályázati Felhívás és Útmutató részletezi:

„A pályázatban elvárt kötelező mentorált óraszám: minimum 20 kontakt óra a mentorral, melyből minimum 2 kontakt óra személyes találkozás formájában történik a pályázatban érintett intézményben a megvalósítási időszak kezdetén és végén és minimum 20 kontakt óra az autista gyermekkel a megvalósítási időszak alatt, a részletes szakmai tervben kijelölt fejlesztési célkitűzések elérése érdekében.

Kontakt óra megvalósulhat a pályázatban érintett intézményben történő közvetlen feladatvégzésen, segítségnyújtáson, tanácsadáson, hospitáláson keresztül, illetve telefonos, e-mailes, egyéb online fórumon való tapasztalatcsere, esetmegbeszélés, tudásátadás, segítségnyújtás formájában. A kontakt órák mentorra és mentoráltra egyaránt vonatkoznak, mindkettőjük részére elszámolhatók. Fontos, hogy nyertes pályázat esetén a kontakt órákat folyamatosan vezessék, ezek tartalmáról írásos dokumentáció (pl. feljegyzés, jelenléti ív, összegzés stb.) készüljön.”

Fentiek alapján tehát a kontakt óra nem feltétlenül és nem kizárólag hospitálás formájában valósulhat meg. A kontakt órák két irányúak: kontakt órák a mentorált és mentor között, illetve a mentorált és a pályázatba bevont autista gyermek/gyermekek között kell, hogy megvalósuljanak a pályázati programban.

  • Tekintettel a jelenlegi járványügyi helyzetre és a várható 2. hullámra kérdésként merül fel, hogy a pályázat időtartama alatt az autizmussal érintett gyermek és mentorált közötti min. 20 kontakt óra (fejlesztési célok kitűzése érdekében) teljesítésére is vonatkozik e a felhívás 6. oldalán leírtak, mely szerint telefonos, e-mailes, egyéb online fórumon is teljesíthető a kontakt óra?

A kontakt órákra vonatkozó kötelező elvárásokat szintén a Pályázati Felhívás és Útmutató részletezi, melyet a 6. kérdésre válaszul fent említettem. Kérem, szíveskedjenek részletesen átolvasni nevezett dokumentum ide vonatkozó részeit! Azoknak a feltételeknek, elvárásoknak kell megfelelnie a kontakt óráknak és a teljes pályázatnak, melyek a Pályázati Felhívás és Útmutatóban megnevezésre kerültek. A legfontosabb, hpgy amnetor és mentorált/mentoráltak, valamint a mentorált/mentoráltak és a pályázatba bevont autista gyermek/gyermekek között is megvalósuljanak a kontakt órák, melyek a pályázat céljainak megvalósulását segítik. Lásd részletesen: Pályázati Felhívás és Útmutató, Pályázati Felhívás és Útmutató Kiegészítés.

  • Kontakt órának minősül a részletes szakmai terv elkészítésére a mentor és mentorált által együttműködésben fordított idő? 

Amennyiben ez a pályázati célokat szolgáló szakmai tevékenység, amin keresztül a mentor autizmus-specifikus szakmai tapasztalatának, tudásának megosztásával segíti, támogatja a pályázatban érintett intézményben az autista gyermekekkel dolgozó mentoráltat, rajta keresztül pedig az intézményt és ott ellátott autista gyerekeket, igen.

  • A Pályázati Felhívás és Útmutató szerint a pályázatba bevonni kívánt minden szakember önéletrajzát csatolni szükséges a benyújtásra kerülő pályázati anyag mellékleteként. Kérdés, hogy a szakmai és pénzügyi feladatok ellátására kijelölt személyek esetében van e bármiféle kötelező elvárás végzettség, szakmai tapasztalat vagy gyakorlat tekintetében.

Nincs szakmai tapasztalatra és végzettségre vonatkozó kötelező elvárás a szakmai és a pénzügyi kapcsolattartóra vonatkozóan. Annyi került a Pályázati Felhívás és Útmutatóban meghatározásra, hogy ki kell jelölni ezeket a személyeket. Olyan személyeket érdemes választani, akik a pályázatot végig kísérik, és a szakmai, illetve a pénzügyi kérdésekkel kapcsolatban a pályázat megvalósításában segítséget tudnak majd nyújtani. Alkalmasságukat a pályázatban vállalt feladatokra a pályázatot bírálók a pályázatban leírtak és benyújtott dokumentumok alapján tudják vizsgálni.

  • A következő kérdés szintén a szakmai és pénzügyi feladatok ellátására kijelölt személyek kapcsán merült fel. Ezek a személyek lehetnek külsős személyek (pl. óvoda esetében a fenntartó, vagyis az önkormányzat munkatársai)?

Erre vonatkozóan nincs kitétel sem a Pályázati Felhívás és Útmutatóban, sem a Pályázati Felhívás és Útmutató Kiegészítésben, ezért igen, lehetnek „külsős személyek”, amennyiben megfelelnek alábbi feltételeknek.

Pályázati Felhívás és Útmutató:

Szakmai és pénzügyi kapcsolattartó

A pályázat benyújtásakor a pályázónak kötelező megneveznie két személyt, akik a program tervezésétől az elszámolásig segítik a szakmai és a pénzügyi tevékenységek ellátását.

A fenti két feladat ellátásának díjazása nem kötelező, de díjazható, azaz megbízási vagy vállalkozói díjként a program költségvetésében elszámolható.

Pályázati Felhívás és Útmutató Kiegészítés:

Szakmai kapcsolattartó: az a személy, aki a pályázat szakmai részét ismeri, tájékoztatást tud nyújtani a nyertes pályázati program előrehaladásáról. Elsősorban a pályázat szakmai részéért felelős, mint a vállalt szakmai indikátorok megvalósulásának nyomonkövetése, a pályázati program ütemezésének ellenőrzése, a szakmai megvalósítók munkájának segítése, a program zárásakor a szakmai beszámoló benyújtása. A szakmai kapcsolattartó lehet a pályázatban feladatot vállaló mentor vagy mentorált, a szervezet vezetője vagy munkatársa, egyéb olyan személy, aki a szakmai kapcsolattartási feladatokat vállalja és ellátja.

Pénzügyi kapcsolattartó: az a személy, aki a pályázat pénzügyi részét ismeri, tájékoztatást tud nyújtani a nyertes pályázati programhoz kapcsolódó pénzügyi tevékenységekről. A pályázat operatív részéért felelős, mint a költségvetési terv összeállítása, módosításának előkészítése, beszerzések, számlázások, pénzügyi kifizetések megvalósulása, ellenőrzése, pénzügyi beszámoló elkészítése. A pénzügyi kapcsolattartó lehet bármely olyan személy, aki a szervezet gazdasági ügyeiben, illetve a pénzügyi ismeretek terén jártas, és aki a pénzügyi kapcsolattartási feladatokat vállalja és ellátja.

  • Amennyiben a pályázatot a köznevelési intézmény kívánja benyújtani a Pályázó az iskola (szakmai alapdokumentummal igazolva) vagy a fenntartó Tankerületi Központ (alapító okirattal igazolva)?

A pályázó a tankerületi fenntartású köznevelési intézmények esetén a köznevelési intézmény, nem a fenntartó. (A fenntartó alá több olyan intézmény is tartozhat, amely megfelel a Pályázati Felhívás és Útmutató jogosultsági kritériumainak.) Ez esetben a pályázó, azaz a köznevelési intézmény (jelen esetben az iskola) szakmai alapdokumentumát szükséges benyújtani pályázáskor.

  • Alkalmazónak az iskolát, vagy a Tankerületi Központot tekintik (jogszabály szerint minden intézményben dolgozói pedagógus munkáltatója a Tankerületi Központ)?

Kérdésében nem teljesen egyértelmű számomra, hogy a mentoráltról vagy a mentorról, illetve más, a pályázatban résztvevő személyről van-e szó (szakmai kapcsolattartó, pénzügyi kapcsolattartó).

A mentor nem lehet a pályázatban érintett köznevelési intézményben dolgozó személy, azaz nem dolgozhat ugyanott, ahol a pályázati program megvalósul. Így értendő a külső szakértő kifejezés.

A mentorált esetében azonban kötelező elvárás, hogy a pályázatban érintett intézményben dolgozó személy legyen, aki a pályázatba bevont autista gyermekekkel/tanulókkal napi szinten kapcsolatban áll.

A szakmai kapcsolattartó és pénzügyi kapcsolattartó esetében nincs kitétel arra vonatkozóan, hogy a pályázatban érintett intézményben dolgozó személy legyen-e vagy sem.

Pályázati Felhívás és Útmutató:

Szakmai és pénzügyi kapcsolattartó

A pályázat benyújtásakor a pályázónak kötelező megneveznie két személyt, akik a program tervezésétől az elszámolásig segítik a szakmai és a pénzügyi tevékenységek ellátását.

A fenti két feladat ellátásának díjazása nem kötelező, de díjazható, azaz megbízási vagy vállalkozói díjként a program költségvetésében elszámolható.

Pályázati Felhívás és Útmutató Kiegészítés:

Szakmai kapcsolattartó: az a személy, aki a pályázat szakmai részét ismeri, tájékoztatást tud nyújtani a nyertes pályázati program előrehaladásáról. Elsősorban a pályázat szakmai részéért felelős, mint a vállalt szakmai indikátorok megvalósulásának nyomonkövetése, a pályázati program ütemezésének ellenőrzése, a szakmai megvalósítók munkájának segítése, a program zárásakor a szakmai beszámoló benyújtása. A szakmai kapcsolattartó lehet a pályázatban feladatot vállaló mentor vagy mentorált, a szervezet vezetője vagy munkatársa, egyéb olyan személy, aki a szakmai kapcsolattartási feladatokat vállalja és ellátja.

Pénzügyi kapcsolattartó: az a személy, aki a pályázat pénzügyi részét ismeri, tájékoztatást tud nyújtani a nyertes pályázati programhoz kapcsolódó pénzügyi tevékenységekről. A pályázat operatív részéért felelős, mint a költségvetési terv összeállítása, módosításának előkészítése, beszerzések, számlázások, pénzügyi kifizetések megvalósulása, ellenőrzése, pénzügyi beszámoló elkészítése. A pénzügyi kapcsolattartó lehet bármely olyan személy, aki a szervezet gazdasági ügyeiben, illetve a pénzügyi ismeretek terén jártas, és aki a pénzügyi kapcsolattartási feladatokat vállalja és ellátja.

  • Amennyiben a Tankerületi Központ a Pályázó, egy pályázatban szerepelhet-e több a fenntartásában lévő iskola?

A válaszom az első kérdésre válaszul olvasható. (A pályázó a tankerületi fenntartású köznevelési intézmények esetén a köznevelési intézmény, nem a fenntartó. A fenntartó alá több olyan intézmény is tartozhat, amely megfelel a Pályázati Felhívás és Útmutató jogosultsági kritériumainak.)

  • Külső szakértőként foglalkoztatható-e szintén a Tankerület fenntartásában lévő másik intézmény dolgozója, aki a mentor kritériumoknak megfelel?

Igen, foglalkoztatható, amennyiben a Pályázati Felhívás és Útmutató elvárásainak megfelel, és nem a pályázatban érintett intézményben dolgozik.

  • Megbízási szerződés helyett lehet célfeladat megállapítás keretében foglalkoztatni a külső szakértőt?

Igen, foglalkoztatható.

  • Szakmai és pénzügyi kapcsolattartó díjazható célfeladat megállapítás keretében?

Igen,díjazható.

  • Összesen 23 gyermek tanul a két évfolyamban. Olyan gyermekek, akik értelmi fogyatékossággal, down szindrómával, autizmus spektrumzavarral, adhd-val vagy egyéb fejlődési zavarral élnek. A kérdésem, mert több helyen elhangzik az integráció szó, hogy megfelelünk-e a pályázati feltételeknek, avagy nem. Jelenleg 8 autista kisgyermek tanul nálunk.

A kérdésre a válasz a Pályázati Felhívás és Útmutató Kiegészítés című dokumentumban olvasható. „Integrált ellátás: a pályázat szempontjából integrált ellátásnak (nevelésnek, nevelés-oktatásnak) az tekinthető, ha az autista gyermeket/tanulót a köznevelés többségi tanrendjét követő intézményi csoportokba, osztályokba, azaz nem azonos vagy más típusú SNI gyermekek, tanulók közé integrálják.”

  • Az állami fenntartású köznevelési intézmények HAPI rendszeren történő regisztrációhoz szeretnék segítséget kérni. A pályázatkezelő rendszerben az intézménynek kell regisztrálnia a saját nevével, adataival és ahol szükséges (pl adószám, bankszámlaszám, hivatalos képviselő) megadja a tankerület adatait? Amennyiben igen, tud e a tankerület adószámával több intézményünk is regisztrálni?

A pályázó a tankerületi fenntartású köznevelési intézmények esetén a köznevelési intézmény, nem a fenntartó. A fenntartó alá több olyan intézmény is tartozhat, amely megfelel a Pályázati Felhívás és Útmutató jogosultsági kritériumainak.

  Kapcsolódó fájlok

  • AUTMENTOR2020 Pályázati Felhívás és Útmutató

  • HAPI Pályázatkezelő Rendszer Kézikönyv

Információs és koordinációs pontok