A kötet egy kutatási projekt eredményeire épül, amely az óvodai inklúzióról való tudás bővítésére, a reálfolyamatainak megismerésére, a zajló folyamatok és problémáik feltárására, s problémák megoldására vonatkozó javaslatok megfogalmazására irányult. A kutatás empirikus bizonyítékokon alapul, a szakmát és szakmapolitikát egyaránt segíti.
A kötet a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodáztatásával összefüggő problémákat tárgyalja az integráció, inklúzió szemszögéből. Szerzői arra vállalkoztak, hogy feltárják és bemutassák a sajátos nevelési igényű gyermekek helyzetét a többségi óvodákban. Az inklúziós gyakorlatot folytató intézményekben szerzett tudás túlmutat önmagán. Nem arról szól, hogy néhány sajátos nevelési igényű gyermeket hogyan lehet integrálni a többségi intézményekbe: sokkal inkább szemléletmód, és arra keresi a választ, hogy miként lehet átalakítani az oktatási rendszereket és más tanulási környezeteket, hogy azok meg tudjanak felelni a gyermekek sokféleségének.
Tématerület
Nevelés-oktatás
Nyelv
magyar
Kiadvány típusa
Módszertani kézikönyv
Szerző
Békési Kálmán, Kasza Georgina, Kőpatakiné Mészáros Mária, Mayer József, Szabó Mária, Vágó Irén
Kiadó
Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány
Kiadás éve
2008
Oldalszám
177 oldal
Kiadvány státusza az FSZK könyvtárában
Letölthető
|