Az FSZK Dobbantó projektirodája 2008-2011 között fejlesztette ki a Dobbantó programot. A Dobbantó program közvetlen célja egy olyan szakiskolai előkészítő 9. évfolyami program kialakítása és megvalósítása volt, amely a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető, tartós és súlyos rendellenességével küzdő SNI tanulók számára biztosított olyan egyéni ütemterven alapuló képzést, amely felkészítette őket a többségi oktatásban és képzésben való részvételre, a sikeres továbbhaladásra.
A program közvetett célja az volt, hogy a magatartási és tanulási zavarokkal küzdő, az iskolarendszerű oktatásban lemaradó, vagy a rendszerből már kisodródott 15-25 éves fiatalok számára a szakiskolai képzés bázisán az oktatás vagy a munka világába visszavezető, a sikeres egyéni életút megtalálásához eljuttató lehetőséget biztosítson.
A Dobbantó bebizonyította, hogy a tanulási környezet komplex megváltoztatása segíti megtörni a diákok korábbi sikertelenségéhez kötődő iskolaképet, így az egy tanévnyi fejlesztő tevékenység eredményeként megerősödnek, és a továbbiakban megállják helyüket a középfokú képzés vagy a munka világában. A program viszont csak akkor tudja elérni el ezeket az eredményeket, ha
A Dobbantó nemcsak a hazai környezetben váltott ki elismerést, hanem jelentős a nemzetközi érdeklődés is iránta. Több EU kutatás is jó gyakorlatként tartja számon csakúgy, mint az OECD Innovatív tanulási környezetek című programja.