A program megvalósítása folyamatos, több szempontú értékelés mellett zajlott. Az egyik értékelő szervezet a projekt során elért eredményeket vizsgálta, félévente készítve jelentést. Ezeket a jelentéseket teljes egészükben bemutatjuk. A másik szervezet a projekten belüli folyamatokat követte, és arra koncentrált, hogy a megvalósításban érintett szereplők számára biztosított támogatás megfelelő-e, lehetővé teszi-e, hogy valóban teljesíteni tudják a tőlük elvárt feladatokat. Mivel ennek feltárása bizalmi kapcsolaton alapult, így csak az erről szóló végső jelentésnek az összefoglalóját tesszük közre. A harmadik értékelő szervezet a projekt első tanévében végzett diákok további útját követte egy további tanéven keresztül, azaz a projekt hatékonyságát vizsgálta.
A Tárki-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. a Dobbantó program szakmai monitoringját végzi.
A Dobbantó program szakmai monitoringjának legfontosabb célja olyan adatok biztosítása a programvezetés számára, amelyek megalapozzák az akciókutatás önreflexiós folyamatait.
A monitoring tevékenység az alábbi fő kérdésekre ad választ:
A monitoring eredményei alapján készült összefoglaló jelentés letöltése
A Magyar Gallup Intézet kutatást végzett a 2009/2010-es tanév Dobbantó osztályaiba járt diákok jelenlegi élethelyzetének feltárására. A Gallup kutatói elemezték pályafutásuk alakulását (továbbtanuló, kisodródott, dolgozó), helyzetük megélését (szubjektív életminőség, jövőkép, integráció, helytállás), valamint az életük alakulását befolyásoló tényezőket (környezeti, iskolai hatások).
A Dobbantó szakiskolai program 2009/2010-es tanévében támogatott (SNI) fiatalok iskolai és munkaerő-piaci pályakövetéses vizsgálata során a kutatók nyomon követték a fiatalok életét az iskolában, munkahelyen és az életben. A nyomon követéshez különböző módszereket alkalmaztak, abból a célból, hogy az iskolai, munkahelyi integrációról, a tanulmányi, munkahelyi helytállásról és a támogató környezetről képet kapjanak. Célja volt még a vizsgálatnak az is, hogy a jelenlegi és jövőbeni dobbantós tanulók további iskolai, munkaerő-piaci pályafutását, életesélyeik javulását – a program finomításával, eszközeink adaptálásával-, hatékonyabban tudják követni és támogatni az intézmények.
A kutatás lehetővé tette, hogy a tanulók szubjektív életminőségéről és jövőképéről is információkat gyűjtsenek.
|
|
|
|
|
|
|
|